Digital Servicebok tecknar avtal med Däckpartner
Digital Servicebok har tecknat ett centralavtal med Däckpartner kedjan i Sverige. Verkstäderna kommer att få ett erbjudande där de själva kan avgöra om dom vill ansluta sig lokalt.
– Varje biltillverkare har sin digitala servicebok med sina rutiner och strukturer för hur servicen skall utföras. Digital Servicebok (DSB) är en samlingsportal där du kan registrera alla servicetillfällen digitalt, oavsett bilmärke på ett smidigt sätt, med en inloggning, säger Michael Bergvall.
SFVF (Sveriges Fordonsverkstäders Förening) rekommenderar verkstäder att använda sig av DSB. Alla verkstäder har rätt att utföra service där fordonets nybilsgaranti fortsatt gäller. Servicen ska vara utförd enligt angivna standarder, på ett fackmannamässigt vis och serviceprotokollet ska vara stämplat.
I DSB kan du även lägga in påminnelser till kunder. Till expempel en påminnelse om att det är dags att boka däckservice eller service. Två veckor innan det datumet får kunden ett sms med en uppmaning om att kontakta verkstaden eller att boka ett verkstadsbesök i hemsidans bokningssystemet via hemsidan.
Detta är ett tätt samarbete mellan SFVF och DSB som gynnar både däckhandlare och bilverkstäder. Medlemmar i SFVF får all (inte bara delar av) informationen som behövs för att driva din verkstad, avslutar Michael Bergvall.