De får motorbranschen att växa på TikTok

Från vänster: Cassin och Axel. Bild: Privat

Med kunder som Wheeldoc, Mikrofiber och Carecareproducts får SoMe byrån TangoScale deras verksamheter att växa på sociala medier. Däckavisen har fått möjligheten att sitta ner med grundarna Axel Axelsson och Cassin Mukire.

Varför bör man börja med TikTok?

– Ditt företag bör finnas på TikTok ifall du vill nå din målmarknad snabbare samt om du vill arbeta med en budgetvänlig plattform. Det är mycket lägre kostnader på TikTok samtidigt som relevansen av trafiken fortfarande är hög. En annan faktor är om du vill förbättra ditt Community och er varumärkesbild berättar Axel.

Vad innehåller en bra annons?

– Rörligt autentiskt innehåll som skapas av en användare som älskar din produkt eller tjänst. Materialet skall vara snabbt och fokusera på att utbilda, engagera och bygga band med publiken. Bra videos kan handla om alltifrån Dag-till-dag rutinvideor, Dela innehåll som speglar ditt varumärkes värderingar och Uppmärksamma dina anställda, berättar Cassin som även svarar på nästa fråga:

Vad bör företag inte göra på TikTok?

– Skapa för perfekt grafiskt icke autentiskt content.

Finns det några motorföretag som gör det bra?

– Tershine är ledande i Sverige, dom gör det väldigt bra avslöjar dom unga killarna för Däckavisen.

Vilka är era tre bästa tips för att lyckas med TikTok?

– Det finns många bra tips här men något jag gillar mest är att tänka tvärtom. Ställ dig själv frågan “Vad behöver jag göra för att misslyckas på TikTok?”

Topp 4 tips från SoMe byrån

  1. Posta mindre än 7 gånger per vecka på TikTok
  2. Posta bara perfekt grafiskt content
  3. Använd inget ljud eller Hooks i dina videos
  4. Var inte autentisk

Om du gör tvärtom mot vad som står i listan ovan så har du ökat dina möjligheter att lyckas på plattformen.

About Däckavisen 1167 Articles
Nordens ledande däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!