Däcktillverkaren BKT satsar på TikTok
BKT har steg för steg engagerat halva världen och tar nu ytterligare ett stort kliv framåt för att optimera den digitala kommunikationen.
BKT vill nå fler och ger sig nu i kast med den spännande TikTok-världen – den sociala mediekanalen som växer i popularitet hos de unga målgrupperna: den så kallade generation Z – det vill säga de som är födda mellan 1995 och 2010 samt generation Alfa – de som är födda 2010 och framåt.
Att tillhöra och leva i TikTok-världen innebär ett helt nytt språk, och ett helt nytt sätt att kommunicera för BKT för att kunna möta framtidens generationers användare. Målet är att inspirera och engagera de allra yngsta, bland annat genom att lansera viktiga budskap och uppmuntra dem till att värna om jordbruket och planetens framtid.
BKT kommer därför att samarbeta med ett antal TikTok-influencers som kommer att kommunicera med originell, rolig och slagkraftig kommunikation på TikTok.
BKT:s kanal på TikTok – tiktok.com/@bkt.tires – lanserades den 9 mars i år och är en milstolpe i BKT:s digitala strategi.
Utöver närvaron på den absolut viktigaste sociala mediekanalen har företaget de senaste åren även engagerat sig i att förverkliga nya innovativa digitala projekt.