Däckteam överens med leverantörer om servicersättning
I ett pressmeddelande undertecknat av styrelsen informerar däckkedjan Däckteam att man nu har kommit överens med sina avtalsleverantörer gällande fleet-affärerna.
Däckavisen har tidigare rapporterat om att Däckteam skrivit ett brev till berörda parter i däckbranschen där man krävde bättre ersättningen för däckservicearbeten och jour. Däckteamkedjan hade under en längre tid varit missnöjda med att leverantörer eller samarbetspartners bestämmer ersättningen för utfört arbete. De menade att de förutom att hjälpa kunden direkt på verkstäderna eller längs vägen behöver lägga väldigt mycket tid på administration. Däckteam skrev vidare att om inte serviceprislistan accepteras av leverantörer och partners före den 1 januari 2020, skulle de att uppmana sina medlemmar att tacka nej till dessa jobb framöver.
Avtalsleverantörerna gick med på Däckteams krav
Samtliga avtalsleverantörer uppges nu ha gått med på en ersättningsmodell som ligger på en acceptabel nivå för Däckteam-medlemmarna. Enligt Däckteam gynnar och motiverar ersättningsnivån även framtida gemensamma affärer.
I samma pressmeddelande informerar Däckteam om att man inte valt att förnya sitt avtal med Gripen Wheels. Enligt Däckteam står andra avtalsleverantörer redo att ta över dessa affärer.