Däckskiftarna är nominerade till Årets Marknadsförare vid Franchisegalan och Franchisetagaren Dan Andersson till Årets Franchisetagare.
Enligt Svenska Franchise Föreningen ska utmärkelsen Årets Franchisetagare gå till den franchisetagare som lyckats skapa en god lönsamhet i relation till andra företag i branschen. Juryn bedömer också franchisetagarens utveckling och entreprenörskap, omsorg om och motivation av sin personal samt samarbetet med andra franchisetagare inom systemet.
– Mycket av Dans framgång hänger ihop med hans enorma driv och strukturerade arbete och även hans engagemang för sina medarbetare. Dan vill engagera dem att ta mer ansvar, utvecklas och se fördelar med att alla arbetar emot gemensamt mål. Utbildning och feedback är viktiga delar för honom, säger Jan Fraggstedt, ansvarig för franchise på Däckskiftarna.
Dan Andersson har varit verksam inom Däckskiftarna sedan 2013 och blev Franchisetagare 2016. Totalt äger Dan sex stationer i Göteborg och Norrland. På så sätt har han lyckats förlänga sin säsong vilket bidragit till ökad lönsamhet.
– Bara att vara nominerad till Årets Franchisetagare gör mig otroligt stolt och nöjd över vad vi lyckats åstadkomma tillsammans, säger Dan Andersson.
Däckskiftarna är ett av tre företag som är finalister till utmärkelsen Årets Marknadsförare. Priset delas ut av Svenska Franchise Föreningen och ska enligt föreningen gå till den franchisegivare som använt marknadsföring på ett innovativt och effektivt sätt för att stödja och utveckla sina franchisetagares affär.
– Det är alltid roligt att bli nominerad till ett så fint pris som att bli årets Marknadsförare. För oss på Däckskiftarna är det viktigt att på ett kreativt och strategisk sätt nå våra kunder och samtidigt skapa goda affärsmöjligheter för våra franchisetagare. Den här nomineringen är ett kvitto på att vi tillsammans med våra franchisetagare lyckats, säger Alexander Yavuz, vd på Däckskiftarna
– Vi har arbetat med stort fokus på ökad kännedom om varumärket och erbjudandet. Det har skett genom tydliga kampanjer och event, såväl lokalt som regionalt. Vi har kontinuerligt utvecklat vår kommunikation, bland annat med hög närvaro i sociala medier men också med ett kreativt och optimerat arbete med skyltning lokalt, säger Alexander Yavuz.
– Vi tänker alltid framåt och med kunden i fokus oavsett vad som händer i vår omvärld. Vi ska vara där kunderna är, när kunden behöver oss, både när det gäller verksamheten och vår marknadsföring, säger Alexander Yavuz.
Idag finns 74 däckskiftarstationer runt om i landet som drivs av 17 bolag och omkring 25 franchisetagare. Affärsmodellen bygger på att mobila däckskiftesstationer byggs upp under säsong på platser med stor omsättning av bilar, t.ex. parkeringsplatser i anslutning till köpcentra.
Bild: Däckpartner Däckpartner Sverige AB har erhållit ISO-certifiering enligt ISO 9001, 14001 och 45001, vilket stärker företagets kvalitet, hållbarhet och arbetsmiljö. Däckpartner har nu officiellt […]
Petterssons Däckservice i Eskilstuna ansluter sig till Däckpartner och stärker sin verksamhet med bättre inköpsmöjligheter och utökade tjänster inom däckservice.