Däckskiftarnas franchisetagare Peter Malmsten satsar på att erbjuda en enhetlig kundupplevelse och utvecklar företagserbjudandet.
Däckskiftarnas franchisetagare Peter Malmsten och hans företag är i full färd med att expandera längs Västkusten, där fyra stationer snart blir nio. Syftet med expansionen är att erbjuda en enhetlig kundupplevelse av högsta kvalitet och utveckla ett attraktivt erbjudande för företag med däckhotell, samtidigt som man fortsätter att erbjuda service till privatmarknaden.
Efter att ha arbetat 27 år på McDonalds Sverige, varav de flesta i chefspositioner inom Drift, Operations och Franchise, öppnade Peter Malmsten sina första fyra Däckskiftarna-stationer under 2021. Hans långa erfarenhet av att leda människor har bidragit till stationernas framgång, och bara två år senare förvärvar hans företag ytterligare fem stationer i Göteborgsregionen. De nya stationerna ligger nära kunderna, ofta i anslutning till köpcentrum som Frölunda Torg, 421 och Bäckebol, eller populära mötesplatser, och erbjuder generösa öppettider samt drop-in alla dagar.
– Vårt koncept, att vara där kunderna redan befinner sig, är väldigt framgångsrikt och det är roligt att vara en del av den här resan. På bara två år har vi fått ihop ett sammansvetsat team med väldigt duktig personal, så det känns naturligt att utöka verksamheten redan nu. Mitt mål är att bidra till att utveckla Däckskiftarna som franchisetagare och få användning av min långa erfarenhet av att leda en växande verksamhet, säger Peter Malmsten.
Stationerna erbjuder hjulskifte, balansering, inköp av nya däck med omgående montering och förvaring av däck på externt lager i rätt temperatur och miljö. Dessutom har Däckskiftarna en e-handelstjänst för beställning av däck och fälgar, som levereras direkt till kunden eller en närliggande station. Hittills har tjänsterna främst riktat sig till privatpersoner, men ambitionen är nu att utveckla ett företagserbjudande med service året runt.
– Det är något som jag kommer att fokusera mycket på och tycker är väldigt intressant. Tanken är att jobba på samma sätt som med privatpersoner och anpassa oss så mycket som möjligt efter kunderna, exempelvis genom att åka ut till företagen och hjälpa dem på plats. Målet är att kunden inte ska behöva fundera på sina däck när de samarbetar med oss – vi kör hjulen dit kunden vill och löser problemet, avslutar Peter Malmsten.
Bild: Däckpartner Däckpartner Sverige AB har erhållit ISO-certifiering enligt ISO 9001, 14001 och 45001, vilket stärker företagets kvalitet, hållbarhet och arbetsmiljö. Däckpartner har nu officiellt […]
Petterssons Däckservice i Eskilstuna ansluter sig till Däckpartner och stärker sin verksamhet med bättre inköpsmöjligheter och utökade tjänster inom däckservice.