
Däckline, en ledande återförsäljare inom däck- och styling fälgar, meddelar med stolthet att deras webbplats nyligen genomgått en betydande uppdatering för att inkludera ett imponerande utbud av 350 varumärken. Denna förändring cementerar Däcklines ställning som en av de ultimata destinationerna för kunder inom däck och fälgar skriver företagets vd i ett pressmeddelande.
– Det ligger ett hårt arbete bakom och vi har kämpat dag och natt med den nya plattformen vars syfte är att förenkla köpresan för slutkund, samtidigt som vi automatiserat alla våra flöden för att jobba mer effektivt och datadrivet. Innan lanseringen hade vi ett gäng youtubers och diverse branschexperter som fick titta på sajten, vi tog feedback från familjemedlemmar, vänner och bekanta. En annan åtgärd vi tog var A/B testningen av sajten för att optimera den maximalt innan livesättningen avslöjar Imad.
Oavsett om det handlar om sommardäck, vinterdäck eller fälgar i olika storlekar och stilar, kan kunderna nu hitta exakt vad de söker på Däcklines nya plattform. Det tidigare utbudet sedan tidigare har inkluderat varumärken som Michelin, Continental, Pirelli, Bridgestone men nu kommer den nya plattformen även att erbjuda produkter inom budget- och mellansegmentet, allt med hjälp av API:er som sammankopplats mot internationella och svenska grossister.
– Däckline har alltid varit engagerade i att erbjuda våra kunder högsta kvalitet och enastående service, säger Imad Doudar, vd för Däckline.
Däckline säger till däckavisen att man även investerat i en användarvänlig och lättillgänglig webbplattform, för att göra det bekvämt för kunderna att hitta och köpa sina önskade produkter. Den nya plattformen har funktioner som ”matcha” och ”lägg som favorit”.
– Med denna uppdatering av vår webbplats strävar vi efter att ge våra kunder ännu fler alternativ att välja mellan och göra deras köpupplevelse så smidig och tillfredsställande som möjligt, avslutar Doudar