Compilator fokuserar på kundupplevelsen
De snabba förändringarna på marknaden ställer stora krav på mjukvarulösningar för däckbranschen. För att kunna stödja den snabba utvecklingen och behovet av integrerade system behövs en gedigen teknisk grund. Och det är här Compilators långsiktiga investering på motsvarande 80 manår i nedlagd tid verkligen lönar sig.
“Vi har förutsett denna utveckling under många år och satsade tidigt på ny teknik för att kunna säkra en bra kundupplevelse. Kunderna är idag mycket medvetna och vill ha kompetenta lösningar som är enkla att hantera. Att sätta kunden främst har därför varit det viktigaste för oss under utvecklingen av nya DäckData”, säger Anders Paulcén, VD på Compilator.
Som en del av Compilators internationella expansion har man som vi tidigarer berättat om i däckavisen rekryterat Mike Glover som försäljningschef. Mike är baserad i Storbritannien och var tidigare ansvarig för First Stop i Nordeuropa. Han har ett mycket brett kontaktnät och över 32 års erfarenhet inom branschen. Mike betonar Compilators vision om att vara det naturliga valet för alla däckhandlare:
“Med Compilator får du den senaste tekniken med funktioner som utvecklats i ett nära samarbete med branschen. Och våra kompletta lösningar ger våra kunder alla möjligheter.”
Mike fortsätter: “Trenden på den europeiska marknaden pekar på att däckhandlare i allt högre grad kommer att ingå i kedjors paraplyorganisationer, till exempel First Stop och Point-S. Kedjan kommer i sin tur att utveckla handlingsplaner för att inkludera en rad digitala tjänster där mervärdet som erbjuds av Compilator ingår i systemet, eller kan integreras”.