BKT förlänger sponsorskap med LaLiga
BKT har beslutat att förlänga samarbetet som officiell partner till LaLiga fram till slutet av säsongen 2024/2025.
Den indiska däcktillverkaren av off-Highway-däck har varit med i den internationella sportvärlden som sponsor för många mästerskap och i många olika sporter. Förutom att fotboll sponsrar de även basket, cricket och rugby och företaget ser sporten som ett fantastiskt verktyg med stor potential. Sporten hjälper inte bara BKT i att öka sin varumärkeskännedom, utan det väcker också känslor och positiva värderingar, främst för lag- och samarbetsanda, och inkludering. Något som BKT känner starkt för och som företaget vill kommunicera och sprida över hela världen.
Ändå är alliansen med den spanska fotbollen ett par som kretsar under tecknet på extraordinär och passionerad entusiasm. Detta partnerskap startade 2019 och bygger på gemensamma värderingar, där fair play hörs och känns både inom och utanför arenan. BKT och LaLiga är faktiskt förenade av viljan att sprida idrottskultur baserad på respekt för människor och motståndare, på engagemang och beslutsamhet, på att anta utmaningar, på uthållighet och konsekvens, och sist men inte minst i teamarbetet.
– Vi är glada och stolta över att fortsätta vår resa tillsammans med LaLiga. Jag gillar tanken att vi är två viktiga enheter, var och en på sin marknad, som kan se bortom en enkel marknadsföringsoperation och istället ge gemensam och ömsesidig inspiration. Marknaden nu är världen. För att kunna agera globalt krävs ett gemensamt språk för att nå allt större kundgrupper. Med det sagt, vad kan vara mer viralt än sport, frågar sig Lucia Salmaso, vd för BKT Europe?
– LaLigas partnerskap med BKT har under de senaste tre åren har gjort det möjligt för oss att hjälpa dem att avsevärt öka sin globala exponering genom våra fans och vår publik. Vi söker båda efter excellens i det vi gör, och detta är verkligen en relation som vi är glada över att förnya för en ny period, säger Óscar Mayo, vd på LaLiga.
LaLiga förmedlar inte bara känslor i Spanien utan över hela världen så att BKT kan nå miljontals fotbollsfans, BKT är närvarande med sina produkter i över 160 länder.
– Detta samarbete ger oss återigen möjligheten att stärka både vår närvaro och varumärkeskännedom i Spanien, ett land som vi anser är strategiskt och mycket viktigt affärsmässigt . Genom sport kan vi nå våra användare med hjälp av en kanal som får hjärtan att bulta, eftersom sport är ett enkelt och direkt språk som alla kan förstå – och det är därför universellt, avslutar Lucia Salmaso.