Amring tar in KUMHO i sortimentet

Amring har ingått ett samarbete med däcktillverkaren Kumho Tire Co. vilket innebär att Amring tar in Kumho i sortimentet, och kommer att lagerhålla, marknadsföra och sälja Kumhos kompletta däckprogram.
– Kumho är ett starkt varumärke som passar mycket bra in i vår produktportfölj. Med Kumho i programmet stärker vi ytterligare Amrings position som den ledande däckdistributören i Sverige, säger Ulf Wahlström, vd på Amring.
– Varumärkeskännedomen för Kumho är väldigt stark hos svenska konsumenter och bilister samt att prissättningen kontra kvalitén ger möjlighet till bra marginaler för våra återförsäljare. Kumho erbjuder ett mycket brett sortiment och det nordiska vinterprogrammet är modernt. Kumho lanserar även ett nytt EV-sortiment under 2023 för att möta den växande efterfrågan i elbilssegmentet, avslutar Wahlström.
Under årtionden har Kumho cementerat sin position som ett framstående varumärke på den svenska däckmarknaden. En viktig partner i denna framgång har varit Interwheel (tidigare känd som Dawa), som ansvarat för distribution och marknadsföring i Sverige. Men i år har Kumho formulerat en ny strategi för Europa, vilken involverar samarbeten med flera distributörer per land.
Denna nya inriktning har också påverkat det svenska landskapet, där Kumho valt att komplettera sin närvaro genom partnerskap med inte bara Interwheel, utan även med ytterligare ett par grossister. Denna approach syftar till att bredda och intensifiera Kumhos närvaro på den svenska marknaden.
Interwheel bibehåller sin roll som den största leverantören av Kumhos produkter, för att säkerställa att både bredd och djup finns tillgängligt på marknaden (PV och LV) Deras engagemang sträcker sig även till att vara huvudansvariga för utvecklingen av Kumhos varumärke i hela Sverige, genom att driva marknadsaktiviteter. Denna förändring skall säkerställa att Kumho fortsätter att blomstra och leverera kvalitetsprodukter till de svenska kunderna.