ABS Wheels liveshopping show
Fälgar och gummi i fokus när ABS Wheels gör entré med egen liveshopping show.
Liveshopping är hett och har hittills framförallt varit en arena för mode, skönhet och livsstil och tittarna består mestadels av unga kvinnor. Det tänker Jorge Castro, marknadschef på ABS Wheels ändra på.
– LiveShopping är framtiden och vi ser hur fler branscher anammar detta. Digital marknadsföring blir allt mer datadrivet och förändrar arbetssätt. Det gäller att vara vaken och ständigt anpassa sig till det senaste. Vi om någon ska därför vara först ut och representera motorsverige.
Bilintresset är brett i Sverige och alla vet att fälgar och däck är centralt för bilens utseende och prestanda. ABS Wheels har vuxit snabbt de senaste åren och omsätter närmare 110 MSEK (2020).
– För oss på SHOWROOM är det väldigt roligt att Jorge och ABS Wheels nu kliver in i liveshopping. Liveshopping fungerar för alla branscher och målgrupper och nu får vi möjlighet att visa det! Vi välkomnar såklart fler branscher att kliva på tåget, säger Zandra Lundin på SHOWROOM.
Varför ABS Wheels väljer SHOWROOM för sin liveshopping premiär förklarar Jorge Castro så här:
– SHOWROOM är en smart plattform där UX och enkelhet är i fokus. Vi vet att SHOWROOM är det bästa alternativet för liveshopping och har följt datan samt trenderna bakom alla som interagerat med plattformen.
– Det gäller att lyckas dra de korrekta slutsatserna av det digitala för att kunna skapa bra kommunikation. Ett exempel är hur vi nyligen startade upp ett TikTok konto där vi nådde över 1 miljon videovisningar på knappt en vecka. Vi tror att samma sak kommer att hända med SHOWROOM och det gäller att våga testa nytt annars blir man omsprungen.
Håll utkick på SHOWROOM för att få information om när ABS Wheels sänder sin första liveshow.