Folier ger sig in i motorbranschen

Nu ger sig bolaget Folier in i fordonsbranschen, företaget levererar ett nytt sortiment för bildekor, så kallad wrappingfolie.
Folier.se bedrivs till 90% som en e-handel och idag omsätter bolaget närmare 30 miljoner kronor genom att sälja tryck för kläder och hårda material på nätet. Folien är avtagbar och har god täckförmåga och döljer effektivt färgstarka ytor. Den är lätt att applicera även på välvda ytor och är mycket motståndskraftig mot vatten. – Vi kommer starta med en portfölj med cirka 20 färger samt en printbar folie. Folien vi startar med har luftkanaler för en enklare applicering. I samband med detta lanserar vi även en hel del verktyg och tillbehör för att underlätta montering och applicering, säger Mikael Sandberg vd, på folier Sverige Företaget har tidigare fått många förfrågningar på wrappingfolie för bilar, något man inte gjort så mycket åt förrän man dubblat lagerytan. – Detta är en del av planen vi haft med att utöka sortimentet. Nu när vi flyttat till en större lokal har vi fått utrymme att bredda sortimentet även inom denna del. Vi har också en stor efterfrågan från våra kunder efter detta produktsegment, uppger Mikael I satsningen finns även ABS Wheels tidigare marknadschef Jorge Castro, som med sin erfarenhet från däckbranschen skall hjälpa företaget in i fordonsbranschen. Tanken är att nyttja hans kontaktnätverk för att etablera folieringen hos däckverkstäder och fälgverkstäder runt om i landet. – En annan del man även skulle kunna ge sig in på längre fram är just foliering av bilfälgar och andra komponenter, avslutar Mikael.Foliers folie är avtagbar, motståndskraftig mot vatten och ska vara lätt att applicera även på välvda ytor.