Däckia tecknar rikstäckande däckserviceavtal

Däckia har tecknat ett nationellt ramavtal med Attendo. Avtalet innebär att Däckia blir prioriterad leverantör av däckservice för Attendos fordonsflotta i hela Sverige.
Däckia, som ingår i Citira-koncernen, har fått uppdraget att ansvara för Attendos samlade däckhantering i Sverige. Det nya ramavtalet omfattar hela kedjan av däckrelaterade tjänster, från säsongsbyten och tvätt till förvaring, underhåll och leverans av nya däck samt kompletta vinterhjulspaket för nyanskaffade fordon.
Attendo, som är en av Nordens största aktörer inom omsorg och är börsnoterat på Nasdaq OMX, har en fordonsflotta på omkring 900 bilar. Med Däckia som ny huvudpartner för däckservice väntas verksamheten få en mer enhetlig och effektiv hantering av sina fordon över landet.
– Vi är väldigt stolta över att ha blivit valda som Attendos däckservicepartner, säger Adam Ericsson, Key Account Manager på Däckia, en del av Citira. – Detta avtal är resultatet av ett nära samarbete och en gemensam strävan efter kvalitet och pålitlighet. Vårt rikstäckande nätverk och vår starka lokala närvaro gör att vi kan stötta Attendos verksamhet smidigt, och se till att deras fordon alltid är redo att hjälpa de människor som är beroende av dem.
Även Citiras vd, David Boman, ser avtalet som en viktig milstolpe för koncernen.
– Det här avtalet markerar ett viktigt steg framåt för Däckia och Citira. Det speglar styrkan i vårt tjänsteutbud och vår förmåga att leverera pålitliga, bekväma däcklösningar i stor skala. Vi är stolta över att kunna stödja Attendos verksamhet och bidra till att deras fordonsflotta kan rulla säkert och effektivt, säger han.
