​STCC och Spring Media återlanserar serien

stcc
Foto: STCC

STCC, Nordens ledande bilsportstävling, har idag ingått ett avtal med Spring Media om ett exklusivt distributionsavtal gällande mediarättigheter för de nordiska marknaderna. Spring Media tar därmed distributionsuppdraget för samtliga sju STCC-events under 2020. Premiären blir STCC Knutstop 16-15 Maj.

Tillsammans med den nya organisationen bakom STCC skall Spring Media återlansera serien och kommer agera rådgivare i frågor om distribution, TV-produktion och digitala tjänster. Partnerskapet syftar till att säkerställa fortsatt tillväxt för STCC med ett nytt och nyskapande innehåll under 2020. Spring Media inleder nu förhandlingar om sändningsrättigheter i syfte att hitta en sändande mediapartner för kommande säsonger.

-Som promotor för den högsta nivån i skandinavisk elitracing satsar vi nu mycket på att få rätt människor och partners att arbete med. Samarbetet med Spring Media är ett led i detta arbete. STCC som sport är ett riktigt starkt live-evenemang och minst lika bra genom live-sändning där du kan uppleva ett intensivt drama i högsta hastighet. Med ett starkt momentum som publiksport på arenor ser vi fram emot att växa även i media 2020, säger Mikael Ohlsson vd på STCC.

-Med vår expertis inom distribution av TV-rättigheter, TV-produktion och digitala tjänster kommer vi arbeta för att maximera exponering och intäkter för STCC. Vi ser stor outnyttjad potential i serien som nu får en välförtjänst nystart, säger Christoffer Cederblad, Commercial Manager på Spring Media.

About Däckavisen 1169 Articles
Nordens ledande däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!